Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Styrgruppsmöte

2020-04-07 kl. 17:30 - 19:30

Mötet online

Vi kommer att använda Google Meet (Hangouts) som konferensprogram. Följande gäller:

  1. Håkan kommer att skicka ut en inbjudan på mail kl. 17.00
  2. Kl 17.15 – 17.30 klickar ni på länken och går med i mötet. Håkan godkänner var och en. Klicka här för mer info.
  3. När alla är inne, får Lars ordet och leder sedan mötet. När ni vill begära ordet, skriver ni ert namn i chatten så att Lars lätt kan se vem som vill tala.
  4. Gruppledarna skickar sina presentationer till Håkan (hakan.plith@mail.se) senast 2020-04-06. Håkan visar alla presentationer.
  5. Obs att ni bör se till att ha senaste webbläsare enligt följande:

6. När ni kommer in i mötet måste ni ge tillstånd för kamera och mikrofon genom att klicka på symbolerna nedtill på skärmen.

Kallelse

Inriktning:
Presentation och diskussion av förslag från kommittéerna inför kommande huvudmannamöte den 20/4.

Plats:
Videomöte. Se ovan för plattform och inloggningsuppgifter.

Tid:
Tisdagen den 7/4 2020 kl. 17.30-19.30. (Prick!) Inloggning 17.15-17.30.

Kallade:
Medlemmar i styrgruppen:  Lars Ekström, Tony Lööw, Per Malmquist, Tommy Olsson, Elisabet Nihlfors, Johan Larsson, Ulf Jonströmer, Thomas Axelsson, Håkan Plith, Peter Jedar, PO Berg, Eva-Lotta Mannerfelt, Cecilia Boström, Lars Bergström (adjungerad).

Bilagor:
Bilaga 1. Protokoll från Styrgruppsmöte den 27/2.

Bilaga 2. Förslag till uppläggning av Huvudmannamötet den 20/4

Bilaga 3. Förslag till avrapporteringsmall.

Bilaga 4. Övergripande tidsplan

Agenda 2020-04-07B:

  1. Ordförande öppnar mötet och hälsar nya medlemmar i styrgruppen välkomna (Lars)
  2. Förslag till kompletteringar och ändringar av dagens agenda. (Lars)
  3. Genomgång av protokoll från styrgruppsmötet den 27/2 (Bilaga 1). (Lars)
  4. Avrapportering från kommittéerna: (PO moderator)
    a) K1 lärare (Håkan och Tommy)
    b) K2 elever (Tommy och Peter)
    c) K3 skolledning (Tony och Thomas)
    d) K4 ekonomi (Ulf, Tony och Johan)
  5. Kort avrapportering av kris- och katastrofplaneringen för skolorna i kommunen med anledning av corona (Tony och Thomas).
  6. Kort avrapportering om distansundervisning och nätmötesformer på skolorna i kommunen. (Håkan)
  7. Beslut om form och uppläggning av huvudmannamötet den 20/4. (Bilaga 2.) (PO)
  8. Synpunkter på övergripande tidsplan fram till den 30/6. (Bilaga 4) (PO)
  9. Övriga frågor (Lars)
  10. Mötet avslutas. (Lars)

PO Berg och Håkan Plith

 

Detaljer

Datum:
2020-04-07
Tid:
17:30 - 19:30

Plats

Online

Arrangör

Lars Ekström

Acceptera inbjudan till möte i Google Meet

  1. Du kommer att meddelas när det är dags för ett videomöte.
  2. Strax innan mötet kommer du att få en inbjudan som ser ut så här:
  3. Du klickar på ANSLUT TILL MÖTE och får upp en bild som ser ut ungefär så här:
  4. Klicka på Gå med nu så kopplas du in i mötet.